Ursa   Viestintä   Listat   halo-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

halo-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä halo-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Teemu Ohman (tohman_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 15.09.2005

Iltaa, halokollegat.

On jostain syystä jäänyt tuo Jarmon ilmoille heittämä ajatus halotapaamisesta ainakin näin julkisesti olemattomalle kommentoinnille, joten en mitenkään malta olla nostamatta kissaa pöydälle. Aatoshan on mitä hienoin, ja ilman muuta pitäisi pyrkiä siihen, että homma myös toteutuu, mun mielestäni mieluusti perinteisessä Värit & valot -hengessä. Hajalan tapaamisesta on jo aikaa, ja nyt olisi oiva tilaisuus saada taas pitkähköstä aikaa kokouksesta kansainvälinen tsekkikollegoiden hyökkäyksen ansiosta.

Näin nopsasti lonkalta heittäen olisi hauska kuulla viimeisimmät käsitykset mm. kummista pikkurenkaista ja Lowitzeista (mikäli tieteelliset prioriteetit sallivat sanoa kummastakaan mitään) ja lisäksi olisi mukava kuulla esim. tsekkien toiminnasta, Tapen ja Jarmon kirjahankkeen edistymisestä, etupäässä Riikosen harrastamasta kuvien pinoamisesta ja muusta käsittelystä, digikameroista vs. haloista ja jaostokuvioiden jatkosta (vetäjätilanne on ainakin minulle jäänyt kokolailla hämäräksi, yms.). Ja voisin hyvin kuvitella Reimalta, Jarilta ja Veikolta (NLC) löytyvän valoilmiöpuolelta kaikenlaista hauskaa. Jos oikein yltiöpositiiviseksi heittäytyisi, voisi ajatella että tällä tapaamisella olisi mahdollisuus toimia jonkinmoisena piristysruiskeena luvalla sanoen hivenen nuupahtaneelle pääkaupunkiseudun (ja miksei muunkin Suomen) halohavainnoinnille. No, nämä nyt olivat vain illankähmäisiä ajatelmiani, mutta kyllä tuosta ainakin puhua pitäisi. Ja marraskuu, keinovalohaloineen, on kohta.

        Teemu

On Tue, 6 Sep 2005, Jarmo Moilanen wrote:

> Moi kaikille,
>
> Pari linkkiä Tsekkien halokuviin:
>
> Tässä on vähän pyramidia pelissä:
> http://www.fotoagrafika.wz.cz/jevy39.htm (Lukas Kosarek)
>
> Täällä paljon kuvia:
> http://www.hala.unas.cz/hala.php (Martin Jankovic)
>
> Toinen juttu.

> [...]

M.Sc. Teemu Öhman          _______/ \    IMPACT CRATERS!    / \_______
Department of Geosciences            \         __          /
Division of Geology                   \_______/  \________/
P.O. Box 3000
FI-90014 University of Oulu
FINLAND
e-mail: teemu.ohman_at_oulu.fi 	or              tohman_at_sun3.oulu.fi
phone: +358-8-553 1404 	 	or              +358-40-566 7143
fax: +358-8-553 1484