Kirjoittajan mukaan: JenniElina Holopainen (hopsis_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 31.08.2005

Hei Veikko !

Olipa mukava kun vastasit ! Olen pahoillani kun unohdin nuo päivämäärät ja kellonajat, kun sydän pamppaillen laittelin noita kuvia, ja unohdin ihan tyystin ujostuksissani. Olen jo sen verran oppinut, että pidän nuo ajat ja muut tiedossa, kun en itsekään enää muista vähän ajan kuluttua, mikä kuukausi se nyt olikaan, saatika kellonaikoja!

Eli pyrstöllinen sivuaurinko oli Joensuun taajamassa 7.3.2005 15:58, ja halo samassa paikassa samalla kameralla kuvattuna 26.4.2005 kello 13:50 Kamera: Canon PowerShot A60

Kiitos linkistä ja muustakin tiedosta, ennen kaikkea kiitos kannustuksesta! Tulen varmasti kuvaamaan, ja nyt aion vihjeesi perusteella katsella muuannekin kuin ilmiselviä hohteita. Sellainen mietityttää, että jos pilvessä on vähän sateenkaarenomaisia sävyjä, niin onko kyseessä jotenkin haloksi määriteltävä ilmiö? En osaa selittää tämän paremmin. Otan kuvan ilmiöstä ja laitan tänne, niin osaatte ainakin kertoa paremmin. Kyse ei ole pelkästä auringon punerruksesta pilvessä, mutta ne värisävyt ovat selkeästi pilven sisällä. Tästä varmaan löytyy tietoa kun tutkin antamasi linkin.

Kiitäen,

Jenni Elina Holopainen