Kirjoittajan mukaan: Teemu Ohman (tohman_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 03.06.2005

On Fri, 3 Jun 2005, Timo Nousiainen wrote:

> siihen minkälaista pilveä tänne saadaan. Ja varmaan myös
> pilvien syntyolosuhteisiin. Noista vain tietetään aika vähän.
> Onko esim. ursalaisilla tietoa siitä missä päin matalapaine-
> aluetta on parhaat halopilvet? Eli ilmansuunta matalapaineen
> keskustasta katsottuna. Sijoittuvatko tilastollisesti
> merkitsevästi johonkin tiettyyn sektoriin esimerkiksi? Jos
> tällaista tietoa ei ole, tästä voisi saada vaikka hyvän
> graduaiheen jollekin opiskelijalle...

Tämähän on "saksalaismeininkiä", josta voi olla, ja ymmärtääkseni jaoston piirissäkin ollaan privaatisti oltu, montaa mieltä. Mutta kyllähän mun nähdäkseni asia aika kiistatta on niin, että vaikka jaoston heebot ovat maailman ykkösiä halotutkimuksessa, niin tuosta haloihin liittyvästä meteorologiasta ollaan oikeasti pihalla kuin lumiukot. Siis mutujahan riittää vaikka kuinka, mutta perusteltua tietoa ei taida olla. Ai että kun tuosta saisikin sydämellä tehtynä hyvän gradun, tai vaikka apurahalla IL:n kanssa yhteistyössä tehdyn tutkimuksen...

        Teemu