Ursa   Viestintä   Listat   halo-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

halo-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä halo-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Teemu Ohman (tohman_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 16.03.1999

On Tue, 16 Mar 1999, Alexander Nives wrote:

> Oho! Hmmm... Ei kait vaan toi hieno(?)/hauska(!) perinne ole nyt
> kuolemassa? Ja just nyt, kun noilta halofriikeiltä on tullu mielettömän
> hienoja viestejä sieltä maapallon eteläisimmältä kolkalta! Pitäisköhän
> Jyväskylän Siriuksen taas kerran "ottaa ohjat käsiinsä"? No, Siriuksen
> intressit eivät ehkä...

Mä varmaankin olen vähän väärä mies arvioimaan tilannetta, enimmäkseen ulkopuolinen kun olen, mutta mielestäni lievä uuvahdus ei ole millään tapaa yllättävää. Hesan (yms.) porukka on pyörittänyt vähällä väellä vuosikaudet jaoston rutiineja ja samalla hoitanut loistavasti useita todella suuritöisiä projekteja. Täysin utopistista olisi kuvitella, että sellaista kukaan vuositolkulla jaksaisi, vallankin kun ottaa huomioon, että samalla on reissattu ympäri maailmaa ja viety halotiedettä huimasti eteenpäin. Kun vielä huomioidaan sekin, että joillain halofriikeillä saattaa olla jopa haloista riippumatontakin elämää, en ainakaan minä ole hämmästynyt tilanteesta ollenkaan. Sinänsähän suomalaisella haloharrastuksella menee lujempaa kuin koskaan, vain perinteikäs sitkeä perushalojenkin havaitseminen on valitettavasti tällä hetkellä hieman lapsipuolen asemassa. Tuolle asialle voitaisiin yrittää tehdä jotain, mutta se ei onnistu pelkästään sillä, että kulloinenkin Suuri Päällikkö käskee alamaisiaan havaitsemaan. Havaintojengistä itsestään pitäisi myös löytyä intoa. Mielestäni jaosto ei ole vain sitä, että vetäjä höpisee Sauri-palstalla jotain epämääräistä. Joku aktiivi tai useampi sellainen saa "ottaa ohjat käsiinsä", se olisi jopa ihan suotavaa.

Kommentoida saa.

        Teemu