Kirjoittajan mukaan: Teemu Ohman (tohman_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 05.02.1999

Terve, immeiset.

On Fri, 5 Feb 1999, Ismo Kauko Luukkonen wrote:

> Niin... vähän tuntuu, että tuon vierailun jälkeen erinäiset "harvinaiset"
> halot ovat kokeneet melkoisen inflaation... raihnainen parry ei enää
> paljon tunnelmia kohota???

Toivottavasti noin ei pääse kenellekään käymään. Napamiehillä voi olla ymmärrettäviä vaikeuksia, mutta ei kai kukaan turru siihen, että muutama hassu äijä jossain kovin kaukana näkee kovaa kamaa? Ainakin minusta suotavaa olisi sellainen (anteeksi rahvaanomaiuuteni) "Perkele, kyllä vielä minäkin!" -mentaliteetti. No okei, taistelu ei ehkä ole ihan tasaväkinen, mutta ei pidä unohtaa esim. Kuusankoskea, tai vaikka Oulunsaloa muutama vuosi sitten. Harvinaisuusmielessäkin Suomessa voi tehdä, ja varmasti tullaan tekemään, kovia tuloksia. Muutaman kympin budjetilla.

> Toisaalta navan olosuhteet ovat melkoisen poikkeukselliset. Ehkäpä täällä

Melko lievästi ilmaistuna.

> lämpimämmillä ilmastovyöhykkeillä (!) täytyy verrata tuloksia esimerkiksi
> saman paikan aikaisempiin havaintoihin. Vaikka Parry navalla on likimain
> tuikitavallinen, on se Suomessa edelleen jonkinasteen harvinaisuus. Kai
> tällainen harrastajanplanttu jaksaa iloita siitäkin vaikka tietoisuus
> runsaammista apajista väijyykin takaraivossa.

Toivoa sopii, sillä se on kylmä tosiasia, että Suomessa Parry on harvinaisuus, eikä tilanne siitä ihan äkkä muuksi muutu. Ja jotenkin minusta tuntuu, ettei tämänkään listan lukijoista kovinkaan moni mene Etelänavalle muutamaksi kuukaudeksi ihailemaan harva se päivä taivaalla viliseviä Parryja, aurinkokaaria tai Moilasia. Eli harvinaista herkkua ne ovat, ja toivottavasti kaikki jaksavat niihin myös sellaisina suhtautua.

> ... ja onhan sekin mahdollista, että kun harvinaisuudet kokevat
> inflaation, niin tavallisten muotojen arvostus kohoaa... sopisi minulle!

Totta tuokin. Ja kuten Ismokin taannoin totesi, ovat täkäläiset harvinaisuudet harvemmin kovinkaan kauniita, himmeitä suttujahan ne useimmiten ovat, jos ihan totta puhutaan. Onneksi tuohon on tietysti poikkeuksia, mutta en minä ainakaan ole tavallisempiinkaan haloihin ennättänyt turtua, sillä kyllä ihan arkipäiväinen kakskakkonenkin voi aiheuttaa melkoisia elämyksiä. Esimerkiksi muutaman vuoden takainen tolkuttoman kirkas 22r vieressään pikimusta kuuropilvi ei ihan äkkiä muistoistani häivy. Muistaakseni raapustelin silloin piirroksen viereen jotain sellaista, kuin että kyllä tällaista paljon mieluummin katsoo, kuin jotain olemassaolon rajoilla häilyvää epämääräisen proffan nimeä kantavaa töhryä. Tuommoisia esimerkkejä on varmasti itse kullakin rutkasti varastoissaan. Ja niistäpä muuten sopii vaikka näin haloköyhähkön helmikuun ratoksi höpistä vaikka täällä listalla, jos ei muuten niin edes tasapainottamaan tuota Navan hillittömyyspommitusta.

        Teemu