Ursa   Viestintä   Listat   halo-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

halo-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä halo-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Ismo Kauko Luukkonen (iluukkon_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 05.02.1999

On Fri, 5 Feb 1999, Veikko Makela wrote:

> Huh-huh noita navan halosaaliita. Pelottaa vähän, että on tuollaisten
> haloraporttien jälkeen kukaan riviporukasta enää kiinnostunutkaan ta-
> vallisista halomuodoista, puhumattakaan navalla käyneistä.
>
> Nimim. vain yhden halon koko tänä vuonna nähnyt..
>
> -VeikkoM-

Niin... vähän tuntuu, että tuon vierailun jälkeen erinäiset "harvinaiset" halot ovat kokeneet melkoisen inflaation... raihnainen parry ei enää paljon tunnelmia kohota???

Toisaalta navan olosuhteet ovat melkoisen poikkeukselliset. Ehkäpä täällä lämpimämmillä ilmastovyöhykkeillä (!) täytyy verrata tuloksia esimerkiksi saman paikan aikaisempiin havaintoihin. Vaikka Parry navalla on likimain tuikitavallinen, on se Suomessa edelleen jonkinasteen harvinaisuus. Kai tällainen harrastajanplanttu jaksaa iloita siitäkin vaikka tietoisuus runsaammista apajista väijyykin takaraivossa.

... ja onhan sekin mahdollista, että kun harvinaisuudet kokevat inflaation, niin tavallisten muotojen arvostus kohoaa... sopisi minulle!

Ismo