Kirjoittajan mukaan: Mika Sillanpää (masillan_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 18.03.1997

On Mon, 17 Mar 1997, Ossi Pasanen wrote:

> Tervehdys halovaelle!
>
> Penttinen kuulemma palkittiin Oulussa.

Kuulemma niin. Itse valitettavasti jouduin lahtemaan jo sunnuntaiaamuna enka paassyt seuraamaan palkintoseremonioita. Onnittelut silti Penttiselle ynna muille palkituille myos minunkin puolestani. Tuo lauantain Hesarin juttu kieltamatta savaytti - halouutinen suuravaltahuippukokousuutisten seassa. No, kuvastaa sita, minka luokan uutisten kanssa olemme tekemisissa.

> Olisi kiva kuulla millaisia reaktioita Penttisen
> kidehavainto on saanut aikaan alan ulkolaisissa
> auktoriteeteissa. Mitapa sanovat "eravoittajat"

Ensireaktiot olivat lievasti sanottuna tyrmaantyneita. Esim Fraser vastasi Pekkolan mailiin "spektaakkelimaista".

Uusimmat kuvat Penttisen kidereplikoista ovat niin korkealaatuisia (kiitos Jarmo Moilaselle naista hienoista mikroskooppikuvista) etta loivien pyramidien olemassaolo on mielestani riittavan varmaa.

Muuta: kevattason naytelmat ovat palanneet. Tahtipaivien paatospaivana viime sunnuntaina nakyi Oulussa haloja melko rankalla kaliiberilla. Itse nain su aamuna Oulun lentokentalla Parryn, mutta Moilanen oli pistanyt paremmaksi iltapaivalla taivaalla olleiden Greenlerin vasta-aurinkokaarten muodossa.

Kevatprojektin matsku tipahtaa postiluukustanne ennen huhtikuun alkua. Nailla nakymin tuntuisi silta, etta meille kayvin havaintoformaatti olisi normaalien suomalaislomakkeiden lisukkeena viime kevaasta tuttu saksalaiskoodaus siten, etta jos koodauksen teko tuntuu jollekulle ylivoimaiselta, niin voimme tehda sen taalla Ursan paassa.

  "Matematiikan lauseet ovat ikuisia satunnaisuuksia"

  • Aristoteles -