Kirjoittajan mukaan: Marko Riikonen (marko.riikonen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 25.03.2005

Yömanni kiteytti taas syvien rivien tunnot. Jos ilmakehäasioita pitäisi alkaa tästä vähentämään, se tarkoittaisi käytännössä niiden kitkemistä kokonaan T+a:sta pois. Tulipahan mieleen, että Ursan ammoisessa ja legendaarisessa julkaisussa "Tähtitieteen harrastajan käsikirja I" oli kokonainen osio haloilmiöille. Siis: "TÄHTITIEEN harrastajan käsikirja" - ja haloja.

Tällöin halo- tai muuta ilmakehäjaostoa ei kai vielä ollut olemassakaan. Siemen ilmakehäasioiden kytkemiseksi Ursan toimintaan tähtiharrastuksen yhteyteen kylvettiin jo siis varhain. Perinteet ovat syvät, eikä ilmakehää noin vain pidä lähteä poistamaan lehdestä.

Marko