Kirjoittajan mukaan: Timo Nousiainen (tpnousia_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 03.12.2004

On Fri, 3 Dec 2004, Marko Riikonen wrote:

> Olen samaa mieltä. Jos pitäisi löydä vetoa ennen aikakoneeseen astumista,
> voisin asettaa varsin korkean summan 44 saureille Kuusankosken näytelmässä.
> Ottaen huomiooon että haloista valveutumattomat piirtää ala-vasta-
> arinkokaaren paperille, näytelmän on täytynyt olla intensiteetiltään
> käsittämätön, kovempi kuin Etelänavan parhaimmat.

Meinasin juuri ehdottaa että Ursan pitäisi nyt kehittää aikakone. Marko ehti kuitenkin ensin. Jos Newton kehitti differentiaalilaskennan  voidakseen ratkoa klassisen mekaniikan ongelmiaan, ei kai nyt Ursalta voi edellyttää vähempää kuin aikakoneen kehittämistä jotta saisimme varmuuden siitä onko Kuusankosken näytelmässä ollut 44 saurit vai ei. Sivutuotteena onnistuneesta projektista saa varsin muikeita valokuvia kokouksissa näytettäväksi ja matka-apurahan voi hakea Suomen tiedeakatemiasta. Ei kun toteuttamaan.

Juhlistin siis Suomeen paluutani liittymällä halolistalle. Onnittelut aivan mielettömistä halokuvista asianomaisille, pudottivat tällaisen vanhan jäärän melkein penkiltä (pitää olla varovainen ettei hauraat luut mene rikki). Aloin jo suunnittelemaan muuttoa sisämaahan...

University of Helsinki
Department of Physical Sciences
P.O. Box 64
FIN-00014 University of Helsinki