Ursa   Listat   deepsky-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

deepsky-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä deepsky-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Iiro Sairanen (i_sairanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 18.08.2009

Moro kaikille,

Omana projektina aloitin viime keväänä käymään järjestelmällisesti läpi Herschel 400 listaa, kun tuli tuo kallis O'Mearan tekemä kirjakin hommattua jossain vaiheessa. Olen juuri päivittämässä Exceliin listaamaani luetteloa ja olen kauhukseni huomannut, että nyt on DS-sivistyksessä norsun mentävä aukko. Sen verran paljon kirkkaita kohteita on havaitsematta ja moni niistä on vieläpä tuolla dekl + 60 alueella. Samoin vastaavina projekteina (menee aika paljonkin päällekkäin H400:n kanssa) on havaita kaikki Caldwellin kohteet ja O'Mearan listaamat Hidden Treasures -kohteet. Tietenkin ikuisuus projekteina on myös Abell-planetaariset ja Hickson-joukot. Mikäli ilman haltija salliin niin tämän viikon loppupuolella aloittelen omaa havaintokauttani H400:n merkeissä.

-Iiro Sairanen

Windows Livessä voit järjestellä, muokata ja jakaa valokuviasi. http://www.microsoft.com/finland/windows/windowslive/products/photo-gallery-edit.aspx