Kirjoittajan mukaan: Petri Lopia (petri.lopia_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 05.08.2009

Heips,

Itse käydän niin salamoiden, kuin pilvienkin kuvaamiseen ND4 ja ND8 suotimia
sekä tietysti aina tarpeellista Cir-PL (pyöröpola) suodinta. Tosin kotisivuillani ( http://www.petrilopia.net/ ) olevissa salamakuvissa ei ole käytetty, kuin
Canon PowerShot G5:n sisäistä ND suodinta jos oikein muistan ja järkkäri kuvissa ei muistaakseni
minkäänlaista kuvaan vaikuttavaa suodinta (UV/Sky suodin saattoi olla objektiivin edessä keräämässä naarmut
mutta ne eivät pahemmin kuvaan vaikuta.

DigiCamera.net:n foorumeilta löytyy mielestäni parhaat vinkit valokuvauksesta suomeksi:
http://www.digicamera.net/

Erilaisia sivustoja ja foorumeita toki on mutta niillä on yleensä niin pienet lukija/kirjoittaja määrät, että jutut voivat perustua enemmän mutuun tms. kuin todellisuuteen.

  • Petri Lopia

--
Petri Lopia
petri.lopia_ät_iki.fi