Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 30.06.2009

On Tue, Jun 30, 2009 at 09:43:43AM +0300, Kenneth Nyholm wrote:
> Märkäkorvana kerron erään eilisen chasen tapahuman.
>
> Olin eilen seuraamassa yhtä mielenkiintoista pilveä Ruotsinkylässä. Olin
> sijoittunut siten että pilvi tuli takaapäin ja eräs upea taltiointi jäikin
> sen takia ikuistamatta.
>
> Edessäni oli pelto ja kaksi harmaata latoa, maisema oli hyvin idyllinen.
> Pilvi tuli latojen takaa ja näin kun sade lähestyi pellolla, valo oli sinä
> hetkenä uskomattoman hieno, noh, sitten kun kaivoin kameran esille alkoi
> suuria vesipisaroita tippumaan ja kuvaaminen jäi sitten siihen, vaikka olisi
> [...]

Yksi helpottava seikka on sadesuojan käyttäminen, ei pieni sateenropina haittaa. Itselläni on Katan valmistama suoja, mutta hätävaran, toimivan sellaisen, tekee vaikka muovipussista ja teipistä pienessä hetkessä.

Tokihan paras on olla satamattomalla alueella pilven etupuolella ja mahdollisuuksien mukaan joko siirtyä edellä karkuun tai pilven sivulle. Riippuu toki kulkuyhteyksistä ja myrskyn rakenteesta.

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",