Kirjoittajan mukaan: Ansku (anskuweb_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 29.01.2008

Mun linssi on EFS18-55 (kertonee lienee jollekin jotain?) eikä tässä kehällä lue mitään muuta kuin 18, 24,35 ja 55. Linssi liikkuu kääntämällä sekä AF että MF asennossa ja se tekee sen että näkyy laajempi kuva tai suppeampi. Sen lisäksi laukaisinta painettaessa myös MF modessa näytössä on skaala -2..1..0..1..+2 (näyttää olevan nimeltään valotushaarukka), joka säätyy sen mukaan kun kamera itseään tarkentelee. Tämä on just mulla ongelma kun en tajua miten ton säätelyn saa kuriin. Eli kun kuvaa esim reposia , mode MF ja on vääntänyt ton linssin siten että se näyttää mahdollisimman laajan kuvan. Sitten kun alkaa laukomaan kamera alkaa laukaisunappia painettaessa ensin itsekseen tarkentelemaan ja sen näkee skaalassa -2...+2. Sitten kuva näyttää suht tarkalta (mitä nyt pimeässä näkee) ja sitten laukaisee...tulos on tarkka tai sitten ei ole tarkka.Eli onko mulla vielä joku "automaattiasetus" päällä vaikka kuvittelen kuvaavani manuaalisesti? Tarkennuspisteet oon valinnut niin että se on automaattivalinta eli kaikki 10 pistettä on aktiivisia...sitten siellä on vaihtoehtona käsisäätöinen valinta ja jokaisen niistä pisteistä voi valita yksitellen....onko tällä vielä jotain tekoa asian kanssa? Ai veljet kyllä syntyy hienoa kuvaelmatekstiä miten mun kamera toimii...;-)) Uskoakaa tai älkää mutta mä oon saanut ihan oikeasti kuvattuakin tällä härvelillä ;-))

http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/myrskybongarit-l/summary.html

Sent from Yahoo! Mail - a smarter inbox http://uk.mail.yahoo.com