From: owner-myrskybongarit-l_ät_ursa.fi [mailto:owner-myrskybongarit-l_ät_ursa.fi] On Behalf Of jori.hamalainen_ät_teliasonera.com Sent: 12. joulukuuta 2007 16:13
To: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi
Subject: [myrskybongarit-l] Linkkivinkki: Talveksi kameraleikkejä

Moroo,

aina olen valitellut Canon:n kameroissa, että dark framea ei saa pois päältä pitkissä valotuksissa. Sattumoisin törmäsin CHDK-sivustoon.

 <http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK> http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK

Näyttää näppärältä, ja nyt oma G7 kamera saa SLR-tyylisiä funktioita enemmän.

 <http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK_in_Brief> http://chdk.wikia.com/wiki/CHDK_in_Brief

Main features:

  • Save images in RAW format
  • Ability to run "Scripts" to automate the camera
  • Live histogram (RGB, blended, luminance and for each RGB channel)
  • Zebra mode (blinking highlights and shadows to show over/under exposed areas)
  • An "always on" full range Battery indicator
  • Ability to turn off automatic dark-frame subtraction
  • a higher compression movie mode, and double the maximum video file size
  • exposure times as long as 65 seconds
  • exposure times as little as 1/10,000 of a second
  • ability to use the USB port for a remote trigger input

Ja mitä parasta, CHDK on lisäkilke joka ladataan buutissa, ei firmwaren korvike. Toisinsanoen kameran ohjelmistoja ei muuteta mitenkään.

Saapuneet-kansioni on suojattu SPAMfighterilla 209 roskapostia on blokattu toistaiseksi. Lataa free SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lfi> jo tänään!

--
Myrskybongareiden sdhkvpostilista: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi ***