Kirjoittajan mukaan: Emma Herranen (mellon_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 23.08.2007

On Wed, 22 Aug 2007 jori.hamalainen_ät_teliasonera.com wrote:
> Tuntuu siltä että kun katsoo paria viimevuotta ukkosten määrään/tasoon, niin
> Tampereen voisi julistaa "Ukkos anti-alleyksi". Itse määrittelisin että
> kunnon ilta/yö-ukkonen on ollut viimeksi 2003, vai olenko missannut
> jotain?

Noinhan se on. 2003 Tampereella tosiaan ukkosti ihan kivasti...ja ainakin kerran yöllä (meni kaksi ADSL-modeemia siinä samassa). 2005 oli se yksi nasta heinäkuun kevyt päiväukkonen ja raesade. Silloin rakeiden jäänteillä pystyi vielä illalla käymään ystävien kanssa lumisotaa shortseissa ja t-paidoissa. Hauskuus korvasi hyvin muuten hiljaisen vuoden 2005. :-P

2007 Ylöjärven päältä meni päivällä yksi ainoa minimyräkkä, se tosin ei ollut mikään spektaakkeli.

Mutta pääasiassa on ollut hiljaista ja ukkoset laskettavissa yhden käden sormilla kuten Jori kommentoi. Siksi onkin niiiin väärin että sitten kun tamperelainen muualla törmää kunnon meininkiin, päätyy lukituksi neljän seinän sisään! Seuraavan kerran kun teen työsopimuksen täytyy katsoa että siihen tulee maininta "normaali toimistotyöaika, mutta vapautettu työvelvoitteista harvinaisten ja lyhytkestoisten taivaanilmiöiden aikana". >:-|

Ankeaa, nääs.

  • Emma