timo.leponiemi_at_hidden_email_address.net
Päiväyksen mukaan: 03.07.2007

Ukkospilvi oli hienon näköinen pohjoisen puolelta (Nurmijärven aukeilta) katsottaessa. Moottoritie & 120 km/h vauhti eivät antaneet mahdollisuutta kuvaamiseen. Kolme maasalamaa ehdin nähdä, kun Klaukkalan tasalle / eteläpuolelle ehdin klo 20 aikoihin. Hesaa kohti ajelu ei ollut m-bongausreissu, vaan Ikeassa käynti, mutta eihän mun sitä tarvitse teille kertoa ;))

Timo L.

PS. Hyvinkäällä rytyytteli ukkostaa jo aiemmin, iltakuuden korvilla. Testbed oli iltapäivällä yhtä täynnä kuuropilviläiskiä kuin Peppi Pitkätossun poskipäät täynnä pisamia!

                      Jani Patanen
                      <jani.patanen_ät_kolum        To:       myrskybongarit-l_ät_ursa.fi
                      bus.fi>                    cc:
                      Sent by:                   Subject:  Re: [myrskybongarit-l] Helsingissä ukkosti 2.7.2007
                      owner-myrskybongari
                      t-l_ät_ursa.fi

                      03.07.2007 10:31
                      Please respond to
                      myrskybongarit-l

Petteri Lappi wrote:
> Tänään (2.7.) jyrähteli iltapäivällä klo 14-15 jälkeen harvakseltaan,
> kunnes ennen iltakahdeksaa havaintopaikan itäpuolitse (Helsingin
> Pitäjänmäki) kulki hyvin mojova sadekuuro, pieni mutta pippurinen.

2.7. Munkkiniemi, muistaakseni n. 19:30-20:00 ukkonen saapui lännestä, vettä kuin aisaa. Pahimman kuuron aikana n. minuutin-kahden ajan sateen seassa oli joitakin rakeita (=vain vähän). Rakeet "normaaleita", muistinvaraisesti arvioiden n. 2-3mm läpimittaisia. Sade jatkui hiljaisena vielä n. 20:30 paikkeille.

Listan www-arkisto:
http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/myrskybongarit-l/summary.html