Kirjoittajan mukaan: Mats Kommonen (mats_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 29.05.2007

At 22:53 +0300 28.5.2007, Harri Junttila wrote:
>Heh la-puhelinko sulla on auki tuossa ,kun
>kuulostaa kohahtelut juuri siltä , tosin
>kuulostaa FM-modulaatiolta äkkiseltää.

AM-radio, semmoinen pieni jostain tavaratalosta ostettu kymmenen euron taskuhärpäke. Aina päällä tämmöisinä päivinä. Muutamaa eri mallia on pitänyt kokeilla, kaikki yksilöt kun eivät ole kovin hyviä MW-vastaanottimia, eivätkä siis kuule salamoita kovin kaukaa. Taajuus on jossain taulun alapäässä (530-700kHz) ja säätyy sen mukaan, mistä löytyy vähiten radiolähetyksiä.

Auton radiossa mulla on usein valittuna 558kHz, sieltä tulee Ylen AM-lähetys eli radio Peili. Käsiradiota pitää käännellä niin, että auton aiheuttamat häiriöt ovat minimissään. Autolla ajaessa jäisi useimmat salamat kokonaan huomaamatta ilman radiorätinää, ja tuosta räpsähdyksestä on kyllä tullut kiinteä osa "elämystä" kaikenkaikkiaan :)

--

         MK