Kirjoittajan mukaan: Mats Kommonen (mats_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 28.05.2007

At 14:38 +0200 28.5.2007, Niina Heikkinen wrote:
>Hei myrskybongarit
>
>Liityin jälleen listalle tauon jälkeen. Tässä
>välissä on tullut muutettua Saksaan (vuosi
>sitten), ja myrskyjen bongaus jatkuu täällä.
>Onko listalla nykyään hiljasempaa, vai missä
>kaikki keskustelijat on tällaisena
>konvektio-päivänä?

Kaikki pidättelevät hengitystään ja odottelevat, josko Suomenlahden yli pomppaisi vielä jotain tämän päivän puolella :)

Tai sitten palautuvat viime yön jäljiltä niinkuin minä. Semmoinen 400km tuli reissattua yön aikana ja varsin onnistuneesti. Bustolakarttaan ei valitettavasti tullut kovin tarkkaa träkkiä, koska E61:n muisti ei riitä pitämään sekä www-selainta että aspicorea & navicorea yhtaikaa auki. Tilanne korjaantunee parin viikon sisällä.

Helsingin rytinästä myöhästyin hieman, mutta koukkasin sitten perään Lahdenväylää pitkin. Ei se ihmeellinen ollut, mutta kauden avaukseksi hyvin kelpaava. Yön kruunasi sitten rauhallinen, hieno ja etätarkkailuun upeasti sopiva
hankoniemen edustan rintama. Sitä kelpasi katsella monen tunnin ajan, vaikka pilvien muodoista ei pimeässä paljoa erottanut.

Hyvä avaus. Saas nähdä tuoko tämä massa vielä lisää hyvää tähän 200km säteelle (Turusta), täällä kun on tuo meri niin kovin tehokas estämään ukkostelua muulla kuin itävirtauksella. Tältä illalta painopiste näyttää jo jämähtäneen itäisen rannikon puolelle.

--

         Mats