johanna.kahila_at_hidden_email_address.net
Päiväyksen mukaan: 19.07.2006

> Millos padasjoella oli tuo myräkkä? Olin Jämsässä vetämässä riparia ja
havaitsin useita juuri kaatuneita puita, joita asukkaat raivasivat pois. Havaintopäivä siis oli 11.7. Leirikeskuksen isäntä kertoi trombin tulleen Päijänteen suunnasta, nousseen siis vedestä maalle. Itse kyllä kovasti epäilin tätä, koska kaatuneita puita oli vain siellä täällä, ja mokomat kaatuneet samaan suuntaan. Ennen padasjokea kaatuneita puita näkyi hieman enemmän, mutta padasjoella ei yhtään.
Särkisaaressa sähköt pätkivät koko viikon myrskystä johtuen. 12.7 myös Särkisaari sai nauttia komeista ukkospilvistä, tosin liian kaukana. Sadekuuroja tuli silloin tällöin, tosin heikkoja. Tuuli oli sitä luokkaa, että järvessä mittasimme lähes 1,5 metrin aaltoja. Vyöryivät suurelta järvenselältä.

Jämsä/Vantaa vaikenee, mutta vain hetkeksi. -olento-

Samaa katselin minäkin uutisista. Kovasti tuli mieleen se taannoinen