Kirjoittajan mukaan: Ari-Juhani Punkka (ari-juhani.punkka_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 19.05.2006

Moi,
112infoon tulevat ns. hätäkeskusten ensitiedotteet. Jokaisesta hätäkeskuksille tulleesta hätäpuhelusta tulee kyseiselle sivulle yksi rivi. Tietojen päivittymisen pitäisi olla melko reaaliaikaista, joskin epäilisin viivettä kuitenkin olevan ehkä vartin verran. Huonona puolena on se, että 112info ei kata vielä koko maata. Tällä hetkellä ulkopuolella ovat tiettävästi pääkaupunkiseutu, Varsinais-Suomi, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa, Etelä- ja Pohjois-Karjala.

Pronto on puolestaan pelastustoimen onnettomuustilastojärjestelmä. Sinne kirjautuvat onnettomuusselosteet, jotka laaditaan vasta, kun tehtävän suorittanut pelastusporukka saapuu takaisin keikalta (järjestys siis: ensitiedote -> onnettomuusseloste). Viiveen pituus Prontossa riippuu siis tasan tarkkaan pelastustehtävän kestosta.

Käytännössä näillä kahdella sivulla liikkuu samoja tietoja ja teoriassa 112infon pitäisi olla reaaliaikaisempi.

A-JP