Kirjoittajan mukaan: J-P (jp_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 10.08.2005

From: "Rami Saarikorpi" <rami.saarikorpi_ät_sci.fi> Sent: Sunday, August 07, 2005 9:22 AM
> Tervehdys,
> Olen jo nyt saanut kiitettävästi postia koskien säädatan saamisesta
> levitykseen harrastajille
> pientä korvausta vastaan.
> Alla alkuperäinen viestini tälle listalle vielä kerran. Viestistä ei
> kuitenkaan ilmene omaa aikatauluani
> tämän asian suhteen joten,

--- klips ---

*heiluttaa kättä* Mukana ollaan. Kyllähän tuossa on ajatusta. Tänään Rami selvitti puhelimitse RaPu-projektin taustoja ja kiinnostuin todella. Eli harrastajat olisivat täydentämässä mm. Ilmatieteenlaitoksen sääpalvelua omilla paikallisilla asemillaan ja vastapalveluksena saisivat säädataa. Järjestelmän täytyy olla kyllä ehdottoman varma, jos tuolle linjalle mennään. Taustatietoa järjestelmille harrastelijoitten omilta asemilta. Uskon, että muutamia viranomaistahojakin asia kiinnostaisi auttaa tälläisen vapaaehtoisjoukon perustaminen Suomeen.

Homman käyntiin polkaiseminen vaatii kyllä järjestelmällistä selvitystyötä ja selkeitä ehdotuksia porukalle. Joku tiimi nyt asialle ja jokaiselle oma selkeä osa-alue selvitettäväksi kautta maan. Muut ovat sitten taustatukena. Tiimi tuo yhteisen esityksen listalle ja siitä se sitten etenee. Oma Myrskyharrastajat ry olisi kyllä parempi toimimaan kaikkien tahojen kanssa. Nythän tässä ollaan URSA:n kautta, ja tämä ei ehkä ihan sovi heidän formaattiin tähtien ja avaruuden tutkioina. Arvostetty yhditys kyllä on minunkin mielestäni omalla sarallaan.

J-P Kukko
Eteläinen Keski-Suomi / Jämsä

Rami jatkaa....

Liittymiset ja eroamiset: http://www.ursa.fi/cgi-bin/majordomo?myrskybongarit-l&ro ***