-----Alkuperäinen viesti-----
Lähettäjä: owner-myrskybongarit-l_ät_mail.ursa.fi [mailto:owner-myrskybongarit-l_ät_mail.ursa.fi] Puolesta Petri Sirkkala Lähetetty: 19. heinäkuuta 2005 15:18
Vastaanottaja: myrskybongarit-l_ät_ursa.fi
Aihe: [myrskybongarit-l] Re: [myrskybongarit-l] Re: [myrskybongarit-l] Uusi jäsen

Ainoa mitä näkisin kumipyöristä, kumisaappaista, autonrenkaista yms. olevan etua ukkossäällä, on ehkä varauksen kohoaminen pintaa korkeammassa kohteessa. Mikäli kohde on kumin päällä, ei varaus välttämättä lähde liikkeelle kamarasta ja nousee mahdollisesti johokin muuhun lähistöllä olevaan kohoumaan. Tällöinhän sähkökenttä on todellakin 'vain' muutama kV/m. :)

Olenkohan ihan hakuteillä...

-Pete

On 7/18/05, Juha Räty <juha1.raty_ät_luukku.com> wrote:
> Pilven ollessa päällä sähkökenttää löytyy muutama kV/m ja esikanavan
ilmestyessä yläpuolelle vielä dekadi pari enemmän. Tällöin mikä tahansa ympäristöstä korkeammaksi erottuva -lastenvaunut, golffari, pyöräilijä, puu jne - on potentiaalinen purkauskanavan avauskohta. Kengänpohjilla tai kumipyörillä ei ole mitään virkaa, jos jo sitä ennen purkaus on lävistänyt 5km ilmaa.

http://www.ursa.fi/cgi-bin/majordomo?myrskybongarit-l&ro ***

http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/myrskybongarit-l/summary.html

--
Petri Sirkkala, sirpete_ät_iki.fi, ICQ: 83660744, Skype: sirpete
+358 400 98 2998