Kirjoittajan mukaan: Esa Tuunanen (tuunaes_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 11.06.2005

Melkoisella varmuudella Altocumulusta... 100% varmasti sanominen on kyllä hankalaa kun pitäisi tietää muitakin asioita kuin miltä näyttää.

Ja nämä erillisista "cumulusmaisista" osasista koostuneet pilvet värikkäässä iltaruskossa ovat nimenomaan Altocumuluksia... Tietenkinhän kyllä niissä muissakin pilvissä niitä värejä näkyy mutta Altocumulus on yleisin.
Tämä tosin on auringonnousun eikä laskun aikaan: http://koti.mbnet.fi/~tuunaes/Images/PICT2442.jpg

Ja sopivassa valaistuksessa ukkospilven alasin voi näyttää erittäin tyylikkäältä: (kyseinen solu tosin on jo ohittanut parasta ennen merkintänsä)
http://koti.mbnet.fi/~tuunaes/Images/PICT0883.jpg

Ja Cirruksetkin voivat olla melkoisen värikkäitä: http://koti.mbnet.fi/~tuunaes/Images/PICT1269.jpg http://koti.mbnet.fi/~tuunaes/Images/PICT1270.jpg

http://koti.mbnet.fi/~tuunaes/Images/setting%20sun4.jpg Ei suinkaan tuo mieleen mitään muuta? ;)

Kannattaa myös tarkkailla näkyykö pilvien "varjoja", ne voivat näyttää tyylikkäiltä.
http://koti.mbnet.fi/~tuunaes/Images/PICT0930.jpg

Täältä löytyy oikein hyviä pilvikuvia:
http://www.helsinki.fi/~ajpunkka/galleria.htm

Esa Tuunanen