Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 25.05.2012

On Fri, May 25, 2012 at 10:38:06AM +0300, Veikko Mäkelä wrote:
> Hei!
>
> Panu pohdiskeli, josko olisi vielä koivun siitepölyä. Itse kuulin, että
> kuusen kukinta olisi alkanut muutamia päiviä sitten ja se olisi melkoisen
> runsasta tänä vuonna. Markkukin viittaa kuusen siitepölyyn havainnossaan.

Kuusiahan tässä Espoon Leppävaaran ja Helsingin Kumpulan välissä ei hirveästi ole, joten olisin edelleen koivun kannalla. Mutta tarttee tosiaan illalla yrittää saada aikaiseksi vilkaista tuota matalaa aurinkoa, eiköhän se sillä selviä :-)

> Minusta kehä näytti aavistuksen pienemmältä kuin taannoiset koivun kehät.

Hihatuntumalta koko olisi samaa luokkaa kuin aikaisemmatkin (koivun) kehät, mutta mittaukset tosiaan puuttuvat minultakin. Tässä oli välissä muutamien päivien pätkä, ettei erottunut oikein minkäänlaista kehää, joka taas voisi viitata puulajin vaihtumiseen.

Silmät tuntuvat olevan samaa mieltä siitepölytiedotteen kanssa, että koivua olisi vielä reippaasti ilmassa. Vähän kyllä jo oireet helpottaneet, joten maksimi on varmasti jo ohitettu.

Panu

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",