Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 08.05.2012

On Tue, May 08, 2012 at 01:14:09AM +0300, Jari Luomanen wrote:
> Kokeilin juuri Panun tekemää uutta 64-bit -versiota
> HaloStack-ohjelmistosta ja nyt se toimii myös minun koneellani.

Noniin, hyvä että toimii :-)

> Tämä on todella vaikuttava ja nopea ohjelmisto - nyt pitää vain alkaa
> harjoitella kaikkia noita loitsuja, joita Panu on ohjelmaan
> sisällyttänyt:

Yksi mitä softa _ei_ ole, on nopea :-D Kuvien kohdistus tehdään aika hitaalla menetelmällä, joten jos etsintäalue on suuri, kestää myös kohdistaminen kauan.

> http://www.puuppa.org/~pnuu/halostack/
>
> Tuolla sivulla ei vielä ole tätä 64-bittistä versiota, mutta Panu
> varmaan lisää sen sinne jossain vaiheessa. 32-bittisten
> käyttäjärjestelmien käyttäjät toki pärjäävät edelleen tuolla jaossa
> jo olleella versiolla.

Lisäsin linkin myös 64-bittiseen versioon. Viilasin muutenkin vähän koodia ja muistinkäytön pitäisi olla vähäisempää kuin edellisellä versiolla.

Sinällään 32-bittiset softat toimivat myös 64-bittisissä käyttöjärjestelmissä, ongelmia tulee vain jos muistinkäsittelyssä ei riitä resurssit. Tähän mennessä vain Jarilla on ollut tämäntyylisiä ongelmia (64-bit Vista), mutta toisaalta Jarilla on ollut varmaan suuriresoluutioisimmat kuvatkin käytössään ja sitä myötä suurimat muistivaatimukset.

> Suomalaiset siis jyräävät halo-ohjelmistojen saralla. Ensin Jukka
> räjäytti pankin simusoftallaan (joka on todellinen mestariteos) ja
> nyt Panu tällä monikäyttöisellä pinosoftalla. Vielä kun Panun
> softaan saa joskus graafisen käyttöliittymän, niin sen todellinen
> maailmanvalloitus voi alkaa. :)

GUI on edennyt vähän hitaasti, mutta yritän taas edistää sitä jossain välissä.

Panu

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",