From: owner-ilmakeha-l_at_ursa.fi [mailto:owner-ilmakeha-l_at_ursa.fi] On Behalf Of Veikko Mäkelä Sent: 12. huhtikuuta 2012 0:36
To: ilmakeha-l_at_ursa.fi
Subject: [ilmakeha-l] RE: [ilmakeha-l] Siistimpiä usmauksia?

> Tyypillisesti pinokuvia on stilisoitu siten, että lopullisen pinon
> päälle laitetaan layeri, jossa on yksittäinen usmaamaton ruutu ja
> sitten vain eri työkaluja käyttäen paljastetaan pinokuvaa alta vain
> taivaan ja halojen osalta. Tällä tavoin käsityön määrä jää vähäiseksi.

Tämän menetelmän olen ymmärtänyt joistain kommenteista. Oma esimerkkini koski yksittäisruutujen usmausta. En tuohon pinoamiseen ole tarpeeksi hyvin päässyt sisälle ja aina kentällä ei ole aikaa kuin räpsiä pari ruutua.

Epäterävä maski on kyllä aika näppärä menetelmä irrottaa himmeitä haloja kuvasta. Silläkin toki on rajoituksensa.

-VeikkoM-

--
Halojaoston ja ilmakehän valoilmiöiden jaoston sähköpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi *** Liittymiset ja eroamiset: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat.html *** Listan www-arkisto: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/ilmakeha2-l/summary.html