From: owner-ilmakeha-l_at_ursa.fi [mailto:owner-ilmakeha-l_at_ursa.fi] On Behalf Of Veikko Mäkelä Sent: 31. maaliskuuta 2012 15:37
To: ilmakeha-l_at_ursa.fi
Subject: RE: [ilmakeha-l] Halo Helsinki 31.3.

> Lasketaanko 120 asteen sauri nykyään harvinaiseksi halomuodoksi?
> Joskus vanhoina hyvinä aikoina (-90-luvulla siis) noitahan näkyi
> halohuhtikuun aikana useitakin - toi silloin näkyi kaikkea muutakin
> suunnilleen joka päivä. Mulla taitaa olla vähän päivitettävää näissä
> haloasioissa...

Eiköhän se ole "puoliharvinaisuus". Riikosen kirjan taulukon mukaan 3 krt/vuosi. Kai se vähän vuoden mukaan vaihtelee.

Taivaanvahdissa muotolista on katkaistu johonkin kohtaan, josta harvinaisemmat ovat harvinaisuuslistalla.

-VeikkoM-

--
Halojaoston ja ilmakehän valoilmiöiden jaoston sähköpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi *** Liittymiset ja eroamiset: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat.html *** Listan www-arkisto: http://www.ursa.fi/ursa/viestinta/listat/ilmakeha2-l/summary.html