Kirjoittajan mukaan: Reima Eresmaa (reima.eresmaa_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 30.03.2012

Jäin miettimään tuota 3 asteen kaarta. Paperin mukaan, jos nyt kärryillä pysyin, tuota "mixed pyramid" -kidettä (jossa siis ylempi pyramidi on 39 ja alempi 56 asteen huippukulmainen) tarvitaan lähinnä noiden 18 asteen parhelioiden tuntumassa näkyvien 19 asteen kaarien simuloimiseen, ja 3-asteinen kaari tulee siinä sitten kaupan päälle.

Onko kukaan kokeillut miten simulaatiolle kävisi, jos tästä mixed-kiteestä tekisi kolmiopohjaisen? Arvelisin että tuo tarpeettomanluonteinen 3 asteen valonkulku jäisi tällöin toteutumatta, kun taas vaadittava 19 asteen valonkulku toteutuisi edelleen. Tällöin ei olisi tarvetta kikkailla kuvankäsittelyllä ihan niin paljoa. Kolmiopohjainen kide voisi mielestäni tulla kysymykseen ihan mainiosti; itse asiassa tuossa Lefaudeuxin simulaatiossa on mukana parikin kolmiopohjaista kidepopulaatiota.

-Reima