Kirjoittajan mukaan: Simo Aikioniemi (simo.aikioniemi_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 28.03.2011

Ruokatunnilla(vähän ennen kahtatoista) ulkosalla kiireesti piipahtaessani oli kyllä ehkä vielä astetta näyttävämpi tuo näytelmä. Sivuauringot olivat kyllä komeimmat sitten viime kevään/kesän. Horisonttirengasta pitkästi auringon puolella taivasta eikä 22 asteen ylläsivuavakaan heikko ilmestys ollut. Lisäksi himmeä 46 ast. allasivuava. Vastapuolellekin yritin tähyillä, mutta en kyllä mitään kerennyt sieltä puolelta havaita. Harmikseni minulla ei ollut edes sitä kännykkäkameraa mukana.

Vieläkin tuntuu ajoittain olevan nuo sivuauringot varsin komeat, joten pitäähän tuonne kameran kanssa siirtyä hiippaileen vielä :)

Simo Aikioniemi

--
Halojaoston ja ilmakehdn valoilmividen jaoston sdhkvpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi ***