From: Jari Luomanen <jari.luomanen_at_sci.fi>
To: Ilmakehä <ilmakeha-l_at_ursa.fi>
Sent: Mon, February 21, 2011 10:42:06 AM
Subject: [ilmakeha-l] Kiteiden syntysijoilla

Tampereen seudullakin olen joskus kuullut puhuttavan "luomuhaloista" kun jääsumu
ei ole tullu laskettelukeskuksen suunnasta. Lauantaina näppäämissäni kuvissa
näkyy hienosti mikä myös aiheuttaa kiteitä Tampereella.

http://jari.pic.fi/kuvat/Atmospheric+phenomena+and+sky/Atmospheric+halos/_R5I6626.jpg

http://jari.pic.fi/kuvat/Atmospheric+phenomena+and+sky/Atmospheric+halos/_R5I6630.jpg

Sopivalla tuulella nuo kiteet yltävät Näsijärven yli meille pihaan saakka.

t. Jari

--
Halojaoston ja ilmakehän valoilmiöiden jaoston sähköpostilista:
ilmakeha-l_at_ursa.fi ***

--
Halojaoston ja ilmakehdn valoilmividen jaoston sdhkvpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi ***