Kirjoittajan mukaan: Arto Oksanen (arto.oksanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 28.01.2011

Olen yrittänyt nähdä Nanosailia parin ylilennon aikana, mutta eipä ole näkynyt mitään. Pitää tosiaan olla purje oikeassa kulmassa havaitsijaan ja Aurinkoon nähden, jos heijastaa pimeää avaruutta, niin ei näy mitään. Raportoitujen havaintojen mukaan on kiikarikohde ja pyörii muutaman sekunnin jaksossa. Satelliitin pitäisi asettua menosuuntaan kohtisuoraan asentoon pikkuhiljaa, silloin välähdyksiä olisi näkyvissä parhaiten satelliitin ollessa lähellä horisonttia.

arto

--
Arto Oksanen
arto.oksanen_at_jklsirius.fi