Kirjoittajan mukaan: Jari Luomanen (jari.luomanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 26.05.2010

Paras vaihe meni kyllä taaskin melko nopsasti ohi. Tarkastelin muuten kuviani ja ihmettelin ajatuksissani, kun pitkänä hohtanut 46 allasivuava ei näkynyt voimakkaammin. Visuaalisesti se ulottui miltei horisonttirenkaaseen kiinni. Mutta sehän johtui tietenkin siitä, että katselin sitä polaroiduilla laseilla: ne todella paukauttavat tämän muodon aina esiin. Kyseinen allasivuava erottui ennenkaikkea väriensä puolesta sinistä taivasta vasten, ei niinkään intensiteetiltään taustataivaasta poikkeavana. Rankasti usmaamalla sen saa kyllä koko mitassaan esiin, mutta kuvasta ei muuten sitten olekaan enää paljon jäljellä. Kannattaa kokeilla polaroivia laseja aina kun on epäilys 46 allasivuavasta horisontissa. Efekti on todella yllättävä.

Emma, tuon sorsakuiskaajan taidon kun saisi hanskaan niin tulisi uljaita kuvia. ;-D

Jari