From: Lauri Kangas <lauri.kangas_at_iki.fi>
To: ilmakeha-l_at_ursa.fi
Sent: Fri, December 4, 2009 5:42:39 PM
Subject: Re: [ilmakeha-l] Sotkamo 3.12-09

Marko Riikonen wrote:

> Mikkilä, olisi ihan mielenkiintoista katsoa että mikä on alin kuun korkeus jolla näytelmän sivuavat olivat vielä täydet. Oheisessa kuvassa kuu oli 40 asteen korkeudella:
> http://www.ursa.fi/~riikonen/mig/mig.htm

Oho, enpä olisi noita ala-aurinkokaarta ja trickeriä tuollasesta tilanteesta huomannut etsiäkään. En varsinkaan taivaalta. Täytynee yrittää sisäistää tämäkin skenaario että osaa sitten itse tähystellä oikeita muotoja jos kerran elämässä tulee vastaan tuollainen toisille jo arkipäiväinen näky. :P

Jari Luomanen wrote:

> Laitetaan tilaukseen Arctowskit ja vaikkapa 90-saurit. :-D

90 saurithan on vanha juttu, eikö saksalaiset havainneet sellaiset bolidilla. ;)

Lauri

Halojaoston ja ilmakehdn valoilmividen jaoston sdhkvpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi ***