Kirjoittajan mukaan: Jarmo Moilanen (jarmo.moilanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 26.11.2009

Oikein arvelit. Avaruuskulmaa en tarkoittanut.

Täytyy tosin huomioida että kyllähän taittunut valo levittää tehonsa laajemmalle alalle, jolloin kauemmaksi mentäessä valoteho pinta-alayksikköä kohti pienee eli valo himmenee verrattuna taittumatta kulkeneeseen valoon samalla etäisyydellä. Mutta tämä koskee kaikkia haloja, joten miksi joku halo näkyy selvemmin lähikiteissä kuin muut ei johdu tästä.

Jarmo