From: Olli Sälevä <ollisaleva_at_hotmail.com>
To: ilmakeha-l_at_ursa.fi
Sent: Thu, October 15, 2009 6:37:36 PM
Subject: RE: [ilmakeha-l] Kuvia Biesen puolipallosta

 Minulle on jäänyt epäselväksi tuon puolipallon materiaali ja myöskin se, millä menetelmällä Biese on tehnyt kuvionsa pallon pintaan. Halokuviot näkyvät selvinä kohoumina maalipinnan läpi eli onko nekin tehty maalamalla? Tai jos pallo on esim. messinkiä, niin onko kuviot tehty syövyttämällä? Onko tietoa onko tuo karttakuvion maali jotain vesiliukoista lateksia vai kovempaa öljymaalia?

Olli