Kirjoittajan mukaan: Mika Aho (mika.aho_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 12.10.2009

Yllättävän helpollahan se puolipallo löytyi vielä niin monen vuosikymmenen jälkeen. Olikos tämmöisestä pallosta porukoilla mitään hajua ennen tuota Markon suomennosta?? Olikohan tuota pallopiirrosta käytetty aikoinaan helpottamaan käsitystä tuon näytelmän muodoista vai onko se tehty muuten vaan...? Mielenkiintoinen pala halohistoriaa joka tapauksessa ja toivottavasti sen pääsee joskus näkemään edes kuvista :)

Hiukka asian vierestä... Täällä etelämmässä jos olisi tuommoisia pakkasia kuin nyt pohjoisessa niin aika varmasti tykit jo puhaltaisivat On sen verran muutenkin lyhyt tuo talvi täällä ettei varmaankaan jätetä pakkasia käyttämättä. Joinain vuosina muistelisin, että Himoksessakin on tykitetty parikin viikkoa ja sen jälkeen on vielä kaikki sulanut pois. Tietenkinhän se on iso taloudellinen riski keskukselle. Eivät taida paljoa haloharrastajien riemuksi tykkejä käynnistellä ;D

Nyt on muuten ilmestynyt noita isoja xenon lamppuja ihan tavallisiinkin tarvikemyymälöihin. Ainakin Jyväskylässä näky olevan hintaan 89e. Ja näitä isoja lamppujahan on käytetty mm. noissa isoissa lumitykki näytelmissä.

  • Mika -