From: Jari Luomanen <jari.luomanen_at_kolumbus.fi>
To: ilmakeha-l_at_ursa.fi
Sent: Monday, September 21, 2009 9:29:07 PM
Subject: [ilmakeha-l] Re: [ilmakeha-l] Re: [ilmakeha-l] VS: [ilmakeha-l] RE: [ilmakeha-l] RE: [ilmakeha-l] RE: [ilmakeha-l] Luukkosen havaintomäärä

Totta, peilien yksilövaihtelu on suurta. Itse kun ostin kasituumaisen kävin liikkeessä läpi varmaan kaksikymmentä peiliä. Oletettavasti vartijat valvontakameroista katsoivat, että ei ole peilejä tuijottelevalla tyypillä ihan kaikki muumit laaksossa.

Ja sitten liittyen äskeiseen viestiini, olenkin hesassa vasta keskiviikkona (puhumassa ilmakehän optisista ilmiöistä tieteiden talolla klo 18-19 osana tähtiharrastusviikon ohjelmaa, tervetuloa kaikki mukaan!), joten huomenna lähtee taas paitoja postiin. Alan olla niin väsynyt, että menee päivät jo sekaisin.

t. Jari

Marko Riikonen kirjoitti:
> Peileissä on eroja. Toisissa on tasainen pinta, toisissa on kuoppia. Itse tykkään vähän bilteman peiliä isommasta, tämä nippelipaikan peili taitaa olla hiukan isompi. Toivotaan että pinta on smooth. Niitä voi käydä kyselemässä myös mistä tahansa autoliikkeistä, parissakin paikassa olivat väkisin tilaamassa kun ei hyllyssä ollut. Cobbs oli aikoinaan hyvä merkki, mutta näyttää tätä nykyä kuolleen.
> Marko

Halojaoston ja ilmakehdn valoilmividen jaoston sdhkvpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi ***