Kirjoittajan mukaan: Olli Sälevä (ollisaleva_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 02.03.2009

Rovaniemellä oli eilen sunnuntaina kirkas pakkaspäivä ja kun ilmavirtaus kuljetti Ounasvaaralta lähtenyttä ohutta tykkipölyä sopivasti suoraan kaupungin suuntaan, niin aamupäivän aikaan näkyi oikein mukava halonäytelmä esim. Ounaskosken yllä. Mukana kuviossa oli ainakin 22° rengas ja kirkkaat saurit, hr, pilari + ala-aurinko, zyk ja siinä kiinni lyhyt pätkä joko 46° rengasta tai ylläsivuavaa. Jossain vaiheessa vilahti vasen alasivuaurinkokin, mutta siitä en sitten kuitenkaan saanut sen tarkempaa ja varmempaa havaintoa. Otin näytöksestä kuvia, mutta niiden anti selviää vasta sitten kun saan diat käsiini. Tämän aamun Lapin Kansan etusivulla on kuva tuosta halosta. Valitettavasti kuvan pääosassa on huurteinen koivunoksa, mutta kyllä se halokin siellä luurailee, tosin jonkin verran ylivalottuneena.

Olli

Nyt on varaa valita.
http://www.msdigimall.fi/CategoryDetails.aspx?rid=74&cid=74
--
Halojaoston ja ilmakehdn valoilmividen jaoston sdhkvpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi ***