Kirjoittajan mukaan: Emma Herranen (mellon_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 17.01.2009

On Sat, 17 Jan 2009, Anne-Maarit Poyhonen wrote:
> Kun kaakosta alkoi vyöryä tuo tumma pilvirintama ylle tunti sitten, alkoi
> ilmassa näkyä upeita suoria korkeita pilareita! Kannattaa mennä ulos
> katsomaan - otan kameran ja lähden kuvaamaan..

Muistakaa pukeutua Lämpimästi kun lähdette.

Ainakin Hervannan ja kaupungin välillä leijui klo 15-16 kidepilviä, jotka tuottivat auringonlaskuun uskomattomat sivuauringot ja auringonpilarin.

Kyllä otti pattiin auringon laskiessa ettei ollut Kameraa mukana (pelkkä E90). Yritin usuttaa paikallisia harrastajia oikean kameran kanssa tallentamaan, mutta saanti oli ilmeisesti aika heikko. Ja näytti tosiaan komeammalle kuin näissä kuvissa:
http://www.ursa.fi/~mellon/ilmakeha/halot/20090117047_2.jpg http://www.ursa.fi/~mellon/ilmakeha/halot/20090117052_2.jpg

Klo 17 jälkeen näkyi vielä haaleita keinovalopilareita. Lienevätkö selkeämpiä nyt?

Heittäkää paikallisasukkaat vinkkiä jos Hervannan tinoilla näkyy nyt illalla jotain kuvattavaa! Olen jalkamiehenä enkä pääse kauemmaksi. Mutta iltakävely voisi kyllä olla hyvä ajatus.

  • Emma

PS: Pakollinen Venus ja Kuu -kuva tammikuun alusta: http://www.ursa.fi/~mellon/saa/VenusKuu.jpg

--
Emma Herranen		http://www.iki.fi/mellon/
Tel.: 040-7389119	Email: mellon_at_iki.fi