Kirjoittajan mukaan: Lauri Kangas (lauri.kangas_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 01.08.2008

Krista Vajanto wrote:
> Joo-o, kyllä se minunkin mielestäni huomasi. Varjot olivat terävämpiä ja
> oli vähän sellainen keinovalomainen valaistus. Lehtipuissa huomasi
> erityisesti, kuinka väritys oli tavallista kontrastikkaampaa.
>
> Havaintopaikkana Espoon Haukilahti.
>
> T: Krista

Minä en pannut merkille minkäänlaista valon vähenemistä. Täydellistä pimennystä seuratessakin valon vähenemisen huomasi vasta aika vähän aikaa ennen täydellistä vaihetta.

Silmä kun on epälineaarinen automaattivalotuksella varustettu laitos, niin tein vähän vähemmän valehtelevia mittauksia, muunmuassa kattavat kuvasarjat eri vakiovalotuksilla ja mittauksen fotodiodilla. Valokäyrissä pimennyksen ajankohta erottuu todella selvästi. Mutta näistä sitten myöhemmin lisää.

Lauri