Kirjoittajan mukaan: Timo Nousiainen (tpnousia_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 17.07.2008

On Thu, 17 Jul 2008, Panu Lahtinen wrote:

> Olihan tosiaan vähintään Nätit yökköset. Speksejä en sen enempi ala
> arvella, mutta kuvia yritän saada päivällä näytille. Timolle olisi
> tarjolla muutama polarisaatiokuvakin, jos niille vielä käyttöä olisi?-)
> Ja pilvet menivät melkein etelä-horisontiin asti..

Jep, kerrassaan upeat. Taisi tulla satakunta kuvaa otettua, tänään on sitten mennytkin melkein koko päivä niiden kanssa askarrellessa. Kuvia löytyy osoitteesta:

http://www.atm.helsinki.fi/~tpnousia/temp/nlc/

Mitä pola-kuviin tulee, niin mielelläni niiden kanssa peuhaan kunhan palaan töihin ja pääsen käsiksi tarvittavaan softaan elokuun alussa. Tosin, toisessa yhteydessä kävi ilmi ettei näiden digijärkkäreiden kenno olekaan lineaarinen, joten ei se polarisaatioaste sieltä ihan oikein tule. Itse asiassa voi mennä ihan päin p:tä. Mutta voi sitä silti vilkaista miltä näyttää...

Division of Atmospheric Sciences and Geophysics
Department of Physics
P.O. Box 68
FI-00014 University of Helsinki
Finland