Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 20.12.2007

On Thu, Dec 20, 2007 at 12:04:23PM +0200, Peter von Bagh wrote:
> Hei, voiko aamulla itätaivaalla olla helmiäisiä. Tänä aamuna siinä klo
> 8 näkyi nousevan auringon suunnassa helmiäisen aavistusta, ehkä.
> Katselin taivasta Porvoon horisontissa.

Kyllä minä ne helmiäisiksi tulkitsin, vaikkei varsinaista helmiäisväriä juurikaan näkynyt. Loistivat pitkälle koillistaivaalle vaalean sinertävinä, lähempänä Aurinkoa oranssina (katselin ennen auringonnousua). En ainakaan heti keksi muuta mikä levittäisi aamunkajastuksen noin kauas koilliseen tuon värisenä.

Tämä Helsingistä katseltuna :-)

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",