Kirjoittajan mukaan: Timo Nousiainen (tpnousia_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 22.07.2007

On Sun, 22 Jul 2007, Panu Lahtinen wrote:

Hei,

> Sainpas kesän ensimmäisen yöpilvihavaintoni. Kuvasin ja katselin niitä
> 01:25 - 01:55. Olivat varmasti näkyvissä pidempäänkin, ja loppuvaiheessa
> niitä tuntui tulevan näkyviin jopa vähän lisää.

Kuvailin samoja pilviä Viikistä, yksi pikaisesti piennetty kuva löytyy osoitteesta

http://www.atm.helsinki.fi/~tpnousia/temp/kamaa/

Tuo on otettu klo 01:19. Tosiaan näytti näytelmä parantuvan loppua kohti, itse kyllä lopettelin kuvaamisen jo vähän puoli kahden jälkeen.

Ensimmäinen yöpilvinäytelmä tänä kesänä minullekin, jos ei oteta huomioon juhannuspäivän lentokonehavaintoa. Surkea kesä, silloinkin kun on ollut pilvirakoa ei ole tuntunut olevan yöpilvistä tietoakaan...

--
Timo Nousiainen
Division of Atmospheric Sciences

Tel: +358 9 19151064