Kirjoittajan mukaan: timo.kuhmonen_at_hidden_email_address.net
Päiväyksen mukaan: 19.05.2007

Kiitos paljon vinkistä, nyt pinous toimii !

Pinossa 41 kuvaa:
http://timokuhmonen.smugmug.com/gallery/2414680#154113367

Suoraan pinoamisen jälkeen en kuvassa huomannut visuaalisesti uusia haloja. Sitten kun laittoi rankkaa USM kehiin, jotain paljastui. Omasta mielestäni kuvassa näkyy pätkä heikkoa horisonttirengasta. Ja myös heikko 46 rengas auringon oikealla puolen, parhaiten klo 2...4 välillä. Vahvistaako vai kumoaako arvon raati nämä päätelmät ?

Toinen asia mikä kuvassa kiinnitti huomioni, ns. artefaktit. Kuvassa näkyy auringon ja 22 renkaan alaosan välissä suuri tummempi neliö. Mielestäni tämä ei voi olla USM tulosta, koska se oli näkyvillä jo heti pinoamisen jälkeen. Raakakuvia en usmannut ennen pinoon laittoa. Päätelmäksi tein, että jostain oudosta syystä Registax v4 tekee tämmöisiä artefakteja. Ei ollut ensimmäinen kerta kun vastaan tuli. Olen vastaavaa huomannut tähdistöistä seurantajalustalla otettuja kuvia pinotessa. Tosin en ole kokeillut Registax v3 softalla, miten se toimisi...

-Timppa-

Subject: Re: [ilmakeha-l] RE: [ilmakeha-l] Täydet sivuavat

Timo,

laita "Lowest quality" nollille. Sitten se hyväksyy kaikki ruudut.

Jukka

timo.kuhmonen_at_nsn.com kirjoitti:
> Ohessa kuva, kuvattu Espoossa 18.5.07, klo 14:27
> http://timokuhmonen.smugmug.com/gallery/1580577#154086057
>
> Pinottua kuvaa ei ole esittää. Jostain syystä Registax
hyväksyy sarjaan pinottavaksi vain pienen osan kuvista.
> Kaikkiaan 5 kuvaa 40:stä. Jos joku tietää, onko tämä kiinni
Registaxin (v4) asetuksista (mm. laatuparametrit), otan vinkit vastaan.