Kirjoittajan mukaan: Jenni Elina Holopainen (hopsis_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 29.08.2006

Kiitos vastauksista!

Syötän vain tuoretta ruokaa, kun omaan sellaisia kaveruksia täällä akvaariossa, ettei ne kuivamuonista välitä. Yksi norsukala, joka on minua älykkäämpi(ei tosin vaadi paljoa moinen saavutus), aivot verrattain saman kokoiset kuin delfiinillä, oppii temppuja, antaa sähköshokkeja jos kiusii liikaa. Hauska kaveri, ynnä ne muut mitä mulla täällä on, sellaisia 20cm kappale.

Mutta, ajattelin vain, kun jossakin vaiheessa taisi Riikonen esitellä tutkimuksiaan planktonin muodostamista ilmiöistä veden pinnalla, ja kaikkea akvastani löytyy, mitä olen näytteitä ottanut. http://www.myrsky.com/gallery/view_album.php?set_albumName=album40

Ne järven pinnassa näkyvät haamulaivan jäljet ovat juuri planktonin luomia, perustunee juuri johonkin öljyiseen pintaan, minkä nämä synnyttävät, mekanismia en tunne.

~J