Kirjoittajan mukaan: Jarmo Moilanen (jarmo.moilanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 20.08.2006

Kyllä, revontulia olivat. Olivat aika näyttävät täällä Vaalassakin viime yönä.

Tulipallokamerassa, joka katsoo etelään, näkyi revontulia koko yön. Huomasin itse ne noin 22.45 hämärätaivaalta ja etelään katsovassa tulipallokameran kuvassa niitä näkyy läpi yön ja viimeiset vielä 03.45 aikaan, jolloin taivas on jo aika vaalea näillä leveyspiireillä. Noin 01.39 oli todella kirkas purkaus videolla.

Alussa oli hiukan erikoisempi muodostuma taivaalla (kellonajan voin tarkistaa digijärkkärin kuvasta). Idästä normaalisti länteen suuntautuva vyö rakenne (noin 130 asteen korkeudella pohjoishorisontista) kääntyi 90 astetta ja jatkui lännen sijasta lähes suoraan kohti pohjoista aina noin 20 asteen korkeudelle asti. Aika erikoinen, en ole aivan vastaavaa nähnyt ennen.

Kai tämä viesti kuuluisi paremminkin aurora-l listalle, mutta en ole sillä listalla tällä hetkellä.

Jarmo