Kirjoittajan mukaan: Olli Haukkovaara (cruzan_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 26.07.2006

On 7/26/06, Veikko Mäkelä <Veikko.Makela_at_ursa.fi> wrote:

> Osittain syy varmastikin on siinä, että 1-1,5 leveysasteen ero näkyy
> taivaan valaistuksessa ja sehän vaikuttaa yöpilvien kontrastiin suhteessa
> taustaan. Tämähän yleensä antaa vaikutelman yöpilvien kirkkaudesta.
> Tuon 10.-15.7. jakson aikana varmastikin oli aika valoissa siellä.
>
> Minun lienee turha kysyäkään, ettetkö olisi valvonut yön pimeimpään
> hetkeen klo 1.30 tienoilla tarkastaaksesi tilanteen..

Jep, hereillä on oltu aika säännöllisesti tuohon aikaan, eikä yksikään näytelmä ole vielä säväyttänyt. Mutta vanhoja kun muistelee, niin kyllä ne parhaat on täällä näkyneet elokuussa, eli yötaivaan valoisuus/pimeys taitaa olla se pitkälti määräävä tekijä.

--
terveisin, Olli

--
Halojaoston ja ilmakehdn valoilmividen jaoston sdhkvpostilista: ilmakeha-l_at_ursa.fi ***