Kirjoittajan mukaan: Jenni Elina Holopainen (hopsis_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 05.06.2006

Kiitos, Veikko ! Se se varmasti on. Se vaan, kun se siellä taivaalla ähjötti se tummempi viiva, kävi minua vähän ärsyttämään kun en ollut varma mikä se on. Pilvisäteet osaan jo aavistella niiden suuntauksen mukaan, mutta kun tämä oli vain eikä sen enempää itsestään kertonut.

Näin minä eilen toisenkin kumman tumman viivan (kohta mut viedään hoitoon) kun ajeltiin pitkin maanteitä. Aurinko oli vasemmalla, ja tämä pilvestä pilvisädemäisesti putoava tumma leveä nauha oikealla, kellon ollessa n.1800. Hieroin silmiäni, mutta siellä se vaan oli. Melko viivasuorana. Sateen olen havainnut putoavan aika rönsyävän näköisesti, mutta tämä oli verrattain täysin suora paksu hailea tumma viiva.

Sellaisen haluaisin myöskin ihmetellä kun nyt ihmettelemään aloin, että kun juuri kävin korkealla lintutornilla ihmettelemässä. Aurinko oli laskemassa taivaanrantaan, korkeutta kuitenkin vielä mainittavasti, ei punertanut lainkaan vielä. Katsoin vastakkaiseen suuntaan auringosta, kun aivoni tekivät voltin: toisella puolen taivaanrantaa saarissa ja puissa oli sellaisia valaistuja alueita, kuin aurinko olisi ollut zeniitissään. Aika ihmeellistä. Mietin, josko taivaankansi vain heijastaa sen valon niin hyvin...

Mutta olkoot nyt nämä kummat ihmettelyni tällä kertaa.

Kiitos myös Timolle vastauksesta !!!

~J