Kirjoittajan mukaan: Jenni Elina Holopainen (hopsis_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 03.03.2006

Kiitos valtavasti! Sekä Veikolle että Timolle.

Tässä tuli yksi uusi asia selville, mitä en häpeäkseni ole miettinyt: pilven valkeaa väriä...

Miten minä, joka mietin joka hemmetin ruuvvinsuuntaa, en mieti miksi pilvi on valkea?!? Nyt kun sen kuulin, tuli halu kirjoittaa se joka paikkaan! Tuo oli hieno tieto! Kyllähän minä sinitaivaan tiesin sentään... Nyt pilvet ovat entistä kauniimpia silmissäni, ja voin kertoa sen Joensuun kauppakierros-luoennoillani. Ja luonnollisestikin, lisään tiedon tähtitieteen sanastooni sironnan kohdalle :-)

Tässä viimepäivinä kun olen näyttänyt tavallisille ihmisille ottamiani halokuvia, jotka ovat säälittävän haileita verrattuna teidän oikeiden kuvaajien teoksiin, olen huomannut tämän "valkea pilvi"-ilmiön. Jotkut älykkäät ja oivaltavat ihmiset menevät ihan hiljaiseksi tuon hailean kuvan edessä, katsovat minua kasvoillaan kirkas aitous: "Minä aivan mykistyin...koska noita voi nähdä?" Ihmiset eivät vain huomaa. Minä sitten tyynnyttelin heitä, että kai se on niin hyvin opetettu seikka, ettei Aurinkoon saa katsoa, ettei ihmiset juurikaan havaitse haloja, elleivät ole kapinallisia. Mutta parhaani minä teen, että ihmiset olisivat vähemmän mykistyneitä, ja sen sijaan että valahtaisivat valkeiksi, kaivaisivat oman digipokkarin taskustaan ja näyttäisivät jääsumun veroisia halokuvia, ja kertoisivat MINULLE niistä tietoa. Se oli kyllä ihana se blondi siellä akvaarioliikkeessä, kun hänelle tuli ihan kyyneleet silmiin ja näin kuinka ihollaan kulki kylmiä väreitä: nämä ovat vaikuttavia, nämä taivaan ilmiöt.

~J