Kirjoittajan mukaan: Timo Nousiainen (tpnousia_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 17.01.2006

On Mon, 16 Jan 2006, Jenni Elina Holopainen wrote:

> Pälläsin fanaattisesti joka ikistä mahdollista vinkkeliä nähdä
> halorakennetta tai vastaavaa. Näin vain värikehää ja väripilveä, muut
> vekkulit ilmiöt olivat luultavasti vain linssin synnyttämiä heijastumia.

Minusta siinä näkyi ainakin 22 allasivuavan hehku auringon alapuolella kun näytettiin kuvaa jossa aurinko kiertää samalla korkeudella taivasta vuorokauden ympäri. Itse asiassa on aina hauska sattuma että maan akselin kallistuskulma on lähellä 22 astetta (taisi olla 23.5 astetta), joten keskikesällä Etelänavalla näyttää siltä kuin aurinko kierisi ympäri horisonttia 22 renkaan varassa...

University of Helsinki
Department of Physical Sciences
P.O. Box 64
FIN-00014 University of Helsinki